MATH IS ART, ART IS MATH

Pod koniec październia, po Ślubowaniu Klas Pierwszych, rozpoczynamy działania w Międzynarodowym projekcie eTwinning "Math is Art, Art is Math".
eTwinning to europejska społeczność szkół, uczniów i nauczycieli współpracujących ze sobą za pomocą mediów elektronicznych.
Opis projektu "Matematyka to sztuka, sztuka to matematyka": Matematyka i sztuka są ze sobą powiązane na różne sposoby. Wszędzie można zobaczyć, usłyszeć, doświadczyć matematyki - w malarstwie, architekturze, przyrodzie, w rytmicznej melodii granej na instrumencie, w tańcach sportowych, w zaciszu domowej kuchni, w teatrze cieni, w żonglowaniu, podczas zabawy klockami, jak i w snach… W dziełach sztuki można znaleźć przedmioty, które znamy z lekcji matematyki: liczby, linie, punkty, kształty, figury płaskie i przestrzenne, rytm, symetrię, perspektywę, głębię, a nawet czas. Matematyka nie ogranicza się do liczb i obliczeń, a poszukiwanie jej w nieoczywistych miejscach jest dla dzieci świetnym bodźcem rozwojowym. Dzieci będą tworzyć własne prace, obserwować otaczający ich świat i odnajdywać matematykę w sztuce i sztukę w matematyce. Uczestnikami projektu będą uczniowie w wieku 6-11 lat. Członkowie projektu pochodzą z Turcji, Włoch, Gruzji, Rumunii, Grecji i z Polski.
Jesteśmy już pełnoprawnymi uczniami, bierzemy udział w Code Week i czekamy na zakodowane zadanie od partnerów z Turcji. Każda klasa lub grupa przedszkolna koduje połowę symetrycznego rysunku i przesyła go do innej szkoły lub przedszkola. Dzieci dekodują rysunek i kończą drugą część. Następnie wymyślają inny symetryczny rysunek i wysyłają kod innym dzieciom. Przygotowaliśmy zakodowane zadanie dla uczniów klasy 3 pani HİLAL AKSOY z Turcji.
Otrzymaliśmy certyfikat naszego kodowania!
W wyniku współpracy nauczycieli powstała “Wielka książka kodowania”.
Book titled 'BIG CODING BOOK'Read this book made on StoryJumper
Powstaje mapa partnerów. Nasza szkoła już jest na tej mapie!
Kodujemy - zadanie od drugoklasistów z Turcji wykonane. Dostaliśmy zagadkę od kolegów z Turcji. Mieliśmy odkodować obrazek, następnie dorysować jego lustrzane odbicie. Zadanie bardzo nam się podobało.
Zrealizowaliśmy zadanie z międzynarodowego projektu eTwinning "Math is Art, Art is Math". Tematem przewodnim był rytm. Zadanie projektowe “Podaj rytm / wyzwanie” wykonywaliśmy podzieleni na trzy drużyny. W naszej grupie zabawę rytmiczną rozpoczęły sześciolatki z Turcji, kontynuowały ją przedszkolaki z Włoch i wyzwanie trafiło do nas. Powtórzyliśmy ich ruchy oraz dodaliśmy własny rytm. Każdy następny partner powtarzał to, co zrobił zrobili poprzednicy oraz dodawał swoje ruchy. Zrealizowaliśmy trzecie zadanie z projektu eTwinning "Math is Art, Art is Math". W dalszym ciągu zajmujemy się rytmem, ale tym razem rytmem w sztuce. Wykonaliśmy prace plastyczne pt. Wzór na tapecie – kompozycja rytmiczna. Zaprojektowaliśmy fragment tapety na wybraną ścianę w swoim pokoju. Zadanie wykonywaliśmy indywidualnie. Wycinaliśmy, stemplowaliśmy i rysowaliśmy.
Rozpoczęliśmy czwarte zadanie projektowe - obrazy matematyczne. W programie graficznym Paint tworzyliśmy dzieła sztuki z wybranych figur geometrycznych (np. tylko z kół, tylko z prostokątów, tylko z trójkątów).
Znowu robimy obrazki matematyczne. Tym razem wycinamy i przyklejamy wybrane figury na kartce z bloku rysunkowego. Każdy pomysł inny, świetny, prawda?
Propozycja plakatu przygotowana przez naszą wychowawczynię:
Poznaliśmy barwy podstawowe i pochodne. Stworzyliśmy oryginalne prace plastyczne ograniczając się do sześciu kolorów.
Mieszanie kolorów - eksperymentujemy.
Wykonaliśmy projektowe zadanie "Zainspirowani przez Klee" - wykorzystanie geometrycznych kształtów i abstrakcyjne użycie koloru oraz wzoru. Zabawy ruchowe połączone z zadaniami projektowymi - to lubimy najbardziej. Praca zespołowa i wytrwałość = wspaniała zabawa, uśmiech i satysfakcja.
Mieszanie kolorów, wędrująca woda - eksperymenty
Świat w sześciu kolorach według naszej klasy.
Sprawdziliśmy swoją wiedzę dotyczacą barw podstawowych, pochodnych, ciepłych i zimnych rozwiązując ćwiczenia interaktywne w LearningApps. Utrwaliliśmy słownictowo w języku angielskim dotyczące kolorów.
Wykonaliśmy prace plastyczne z wykorzystaniem barw ciepłych i zimnych.
Pierwsze spotkanie uczniów - Witamy się, poznajemy, wspólnie prezentujemy utwór „CLAP, CLAP” oraz budujemy zamki. Instrumentacja ciała przy utworze "Clap, clap" Z przyjemnością układaliśmy puzzle (nasze i partnerów). Dziękujemy projektowym partnerom za życzenia.
Wypełniając ankietę online głosujemy na plakaty projektowe opracowane przez nauczycieli. Wraz ze wszystkimi partnerami wybieramy plakat projektu.
Wykonujemy pierwszą pracę zespołową - obrazy w stylu Paula Klee. Każdy zespół otrzymał jedną część obrazu. Międzynarodowa drużyna zadaniowa, w której znaleźliśmy się, przedstawia obraz w barwach ciepłych.
Oto nasze muzyczne życzenia dla partnerów projektu: Teselacje matematyczne, czyli parkietaż nazywany kafelkowaniem. Teselacja polega na użyciu jednego lub kilku kształtów do całkowitego pokrycia powierzchni lub kawałka papieru bez pozostawiania między nimi otworów. Wiemy już co to jest, jak powstaje i gdzie można ją spotkać. Jest to niekończący się wzór, np. w plastrach miodu, w puzzlach. Matematyka i sztuka to tylko pozornie odległe obszary. Proste wzory zamienialiśmy w dzieła sztuki.
Z przyjmnością wykonaliśmy kolejne zadanie projektowe. Ułożyliśmy mozaikę z płytek według kodu. Dziękujemy partnerom z Bolesławca za zadanie. Przygotowaliśmy kod do ukadanki dla uczniów pani Teony z Gruzji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz